Hoppa till innehållet

Apples nya streamingtjänst lockar miljontals användare

Apples nya streamingtjänst, Apple TV+, har lockat till sig miljontals användare som också tillbringar mycket tid på tjänsten. Det rapporterar Variety med hänvisning till källor.

Apples vd Tim Cook, Oprah Winfrey, vf för Oprah Winfrey Network, och regissören Steven Speilberg vid ett evenemang på Steve Jobs Theater i Cupertino i mars 2019.
Apples vd Tim Cook, Oprah Winfrey, vf för Oprah Winfrey Network, och regissören Steven Speilberg vid ett evenemang på Steve Jobs Theater i Cupertino i mars 2019.Foto: David Paul Morris

Hur många som betalar för tjänsten går däremot inte att veta. Enligt nyhetssajten lär en stor del av användarna utnyttja Apples existerande provperiod på sju dagar.

Därutöver kan alla som köpt en Iphone, Ipad, Mac eller Ipod efter 10 september aktivera tjänsten gratis i ett års tid.

Men det som mest imponerat på källorna uppges vara den höga aktiviteten på tjänsten. Tittarna tillbringar i snitt över en timme på tjänsten per dag. Mest populära är originalserierna ”For all Mankind”, ”The Morning Show”, och ”See” men än så länge är det bara de första tre episoderna som släppts. Tidig statistik visar att många sett minst två av episoderna per serie.

Apple TV+ lanserades den 1 november.

Innehåll från ChargeNodeAnnons

Optimera elbilsladdningen och spara pengar

En smart laddtjänst är ett viktigt verktyg för företag och fastighetsägare som vill hålla nere sina elkostnader och samtidigt tillhandahålla elbilsladdning.

Senast 2027 ska alla svenska elnätsföretag ha infört effektbaserad prissättning vilket innebär debitering utifrån effektuttag. Redan idag tillämpas modellen bland elnätsföretagen eller så planeras det för fullt för ett införande. Med effektbaserad prissättning ska man motiveras till att sprida ut sin elanvändning. Detta innebär att man undviker effekttoppar vilket främjar effektivt nätutnyttjande. 

Elbilsladdning och effektbaserad prissättning kan därför innebära problem om man inte tänker till från start. Med ChargeNodes smarta ladd- och betaltjänst är det möjligt att plana ut effektkurvan och därigenom slippa dyra effektavgifter. Användarna anger avresetiden i företagets app och sedan prioriterar ladd- och betaltjänsten i vilken ordning bilarna ska laddas. 

– Vårt laddsystem har funktionen lastbalansering i kombination med en smart laddtjänst så att medlemmarnas bilar laddas utifrån parkeringstid. Det är alltså kombinationen av lastbalansering och smart laddtjänst som gör att anläggningsägaren kan hålla nere sin elanvändning och därigenom slippa dyra effektavgifter, säger Richard Forssell på ChargeNode.

En annan fördel är att ChargeNodes laddsystem med sin centraliserade laddstyrning har betydligt färre komponenter än traditionella lösningar. Det innebär effektiv och billig förvaltning efter garantiperiodens slut. 

– Vi rekommenderar att företag och fastighetsägare tänker igenom hur laddinfrastrukturen ska förvaltas över tid, säger Richard Forssell.

 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ChargeNode och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera