Sök

Kaching vill utmana Izettle – rekryterar Siri Kiessling som ny kommersiell chef

Kachingfintech

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Vill etablera sig på fler marknader.

Fintechbolaget Kaching har utvecklat en digital kassalösning som bland annat kopplar ihop e-handel med den fysiska försäljningen i butiker. Bolaget har tidigare beskrivit som en Izettle-utmanare, något som blev ännu tydligare när de nyligen lanserade Kaching Express, en enklare kassalösning, som riktar sig mot små och medelstora butiker.

Nu vill Kaching växla upp den kommersiella delen av bolaget och som ett steg på vägen har de rekryterat Siri Kiessling som ny kommersiell chef. Det meddelar bolaget i ett pressmeddelande.

Värvar från Bambora

Siri Kiessling kommer närmast från Bambora där hon suttit på en rad olika positioner sedan 2017.

"Kaching är i ett spännande skede, både utifrån ett kommersiellt och organisatoriskt perspektiv och det känns som att vi just nu har alla pusselbitar på plats för att ta detta till nästa nivå”, säger hon i pressmeddelandet.

Mathias Plank, vd och grundare, lyfter fram rekryteringen som strategiskt viktig för bolaget som också planerar att etablera sig på nya geografiska områden.

”I och med lanseringen av Kaching Express går vi in ett helt nytt segment där vi ser en enorm potential. Samtidigt ser vi en fortsatt stor potential bland de större aktörerna inom detaljhandeln, vilket varit vårt traditionella fokusområde. Med tanke på detta känns Siri som ett viktigt tillskott för att vi ska kunna fortsätta växa. Hennes strategiska, organisatoriska och kommersiella färdigheter komma spela en viktig roll för att vi ska kunna maximera det momentum som bolaget har just nu”, säger han.

Kaching grundades 2017 och har enligt egen information kunder som Ikea, Hästens och Stjärnurmakarna. Under 2018 omsatte bolaget 1,3 miljoner kronor med ett minusresultat på 35,8 miljoner.

Under 2019 tog Kaching in 48,5 miljoner kronor i en nyemission där Swedbank klev in som ny delägare.

Läs mer