-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
-
PLUS
Krönika: Microsoft akterseglade i Androids AI-satsning
-
PLUS
De bästa nyheterna till Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så får du nytta av dem
-
PLUS
Många stoppklossar på väg mot bättre wifi
-
PLUS
Första intrycket: Moto AI beta – smygtitt och förhandstest
-
PLUS
Krönika: Hårdvaran i Galaxy S25 nästan sekundär för Samsung
Fler valmöjligheter, billigare och dyrare
Apple gör om Appstore - ny prissättning från 3 kr till 140 000 kr

Apple gör om Appstore och uppdaterar priserna för betalappar, såväl de med ett engångspris som olika former av abonnemang.
Förändringen i Appstore som genomförs med början idag är främst för att förenkla för apputvecklare. Den som utvecklar en app och vill sälja den i Appstore får nu 700 nya prisnivåer att välja bland. Redan idag syns förändringen för appar som erbjuder automatisk förnyelse av abonnemang och blir de nya prisnivåerna tillgängliga för övriga appar och för köp som genomförs via in-app-köp.
För svensk del innebär de nya prisnivåerna att de billigaste betalapparna kostar 3 kronor och att den dyraste prisnivån är 139 995 kronor. Förändringarna innebär även att apputvecklare får utökade möjligheter att enkelt prissätta sina appar automatiskt anpassat till olika länder med hänsyn tagen till valutakurser och momssatser för enskilda köp så väl som abonnemang eller att sätta alla priser manuellt land för land.
Förändringarna berör inte appar som är gratis.